09.02.2016

Suzuki przedstawia nowe silniki zaburtowe DF4A /5A /6A

Na 47. Międzynarodowych Targach Motorowodnych w Düsseldorfie, które odbyły się w dniach 23 - 31 stycznia 2016 r., Suzuki zaprezentowało nowe silniki zaburtowe DF4A / 5A / 6A.

Silniki DF4A, 5A i 6A są zupełnie nową konstrukcją zastępującą powszechnie cenione 4-,5- i 6-konne przenośne czterosuwowe silniki zaburtowe przeznaczone do małych łodzi rekreacyjnych lub służące jako silniki pomocnicze do jachtów żaglowych.

Priorytetem w trakcie ich konstruowania było zapewnienie jak najmniejszej masy a jednocześnie jak największej wygody użytkowania. Tak jak we wszystkich konstrukcjach Suzuki, skupiono się również na obniżeniu zużycia paliwa oraz poziomu hałasu.

Produkcja będzie prowadzona - jak dotychczas - w Tajlandii przez firmę-córkę Thai Suzuki Motor. Model DF6A do produkcji trafi już w lutym, a niewiele później dołączą do niego silniki DF5A i DF4A. Zaplanowano wprowadzenie ich do oferty handlowej na całym świecie, w tym w Europie i w Japonii.

Najważniejsze cechy silników DF4A / 5A / 6A

Bardziej zwarte i lżejsze
Przy zachowaniu pojemności skokowej silnika wynoszącej 138cm3 zmniejszono jego masę do 23,5kg1 i jest to obecnie najlżejszy czterosuwowy silnik w swojej klasie. Niższa masa to większa wygoda i łatwość użytkowania. Dla zwiększenia wygody zintegrowano uchwyt do przenoszenia silnika z dolną obudową, uchwyt zaokrąglono, by lepiej pasował do dłoni przy przenoszeniu, pojawił się też dodatkowy uchwyt z przodu ułatwiający przenoszenie silnika.

Bardziej przyjazny dla użytkownika
Znajdujący się na górze zintegrowany zbiornik paliwa i nowy układ wymuszonego smarowania z pompą oleju, pozwalają na transport i przechowywanie silnika położonego na dowolną z trzech stron bez ryzyka wycieków paliwa lub oleju. Wyeliminowano również konieczność wstępnego dopompowania paliwa do gaźnika po dłuższym okresie przechowywania. Nowy system zasilania paliwem umożliwia natychmiastowe uruchomienie silnika. Takie cechy czynią przenośny silnik zaburtowy bardziej przyjaznym dla użytkownika. Konstrukcja rumpla w znaczący sposób redukuje przenoszenie się wibracji, co znacząco podnosi komfort eksploatacji. Nowy system smarowania w istotny sposób przedłuża żywotność silnika.

1 Masa wersji S (z krótką kolumną). Bez masy śruby i oleju silnikowego.

15.05.2023

Dwa modele Suzuki liderami rankingu niezawodności ADAC

Niemiecki automobilklub ADAC, prowadzący od 45 lat ranking niezawodności samochodów, ogłosił wyniki najmniej i najbardziej awaryjnych samochodów za 2022 rok. Wśród liderów niezawodności znalazły się dwa modele Suzuki.

Dowiedz się więcej
11.05.2023

Policja otrzyma nowe radiowozy Suzuki S-Cross

Targi Polsecure w Kielcach były okazją, by zaprezentować nowy policyjne radiowozy Suzuki S-Cross, które wkrótce wyjadą na nasze drogi.

Dowiedz się więcej
24.04.2023

Uczniowie podwarszawskiej szkoły wsparli akcję Suzuki Clean Ocean

W ramach światowej akcji Suzuki Clean Ocean w miejscowości Stare Załubice w gminie Radzymin Suzuki Motor Poland, wspierane przez dilera silników Suzuki ITA Marine Yachts, zorganizowało społeczne sprzątanie brzegów rzeki Rządzy będącej częścią Jeziora Zegrzyńskiego.

Dowiedz się więcej
17.04.2023

Zacięte pojedynki podczas gali Suzuki Boxing Night 21

W Rypinie polska kadra seniorów zmierzyła się z silną reprezentacją Niemiec, która okazała się nieco lepsza i pokonała naszych pięściarzy 12:10.

Dowiedz się więcej